Заняття на лоні природи

Вивчення природи, що нас оточує, робить викладання природничих дисциплін доступним, переорієнтовуючи його з книжок на реальність. Тому створення умов тісного зв’язку між почутим і побаченим змусило педагогів КЗ ЛОР «ЛОЦЕНТУМ» вдатися до творчого відступу – нудні класні кімнати замінити на безмежне лоно природи. Така можливість під час заняття дає вихованцям гуртка перетворити процеси і явища, що описані в підручнику – в реальність. Жодна бесіда, книга, розповідь не замінить безпосереднього спілкування з природою.

Ціллю таких занять є: створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, формується як творча особистість. Оцінивши і проаналізувавши можливості доступу до вивчення природних ресурсів навіть поряд зі школою – активно впроваджують в процес наукової діяльності керівники гуртків КЗ ЛОР «ЛОЦЕНТУМ»: «Юні охоронці природи» – Тарахомин Віра Володимирівна та «Юні лісівники» – Хомин Ольга Володимирівна.

Наявність такої мети обумовлює необхідність застосування міжпредметних зв’язків при організації природоохоронного навчання і виховання. Тому, як правило, такі заняття носять інтегрований характер.

17 травня керівниками гуртків КЗ ЛОР «ЛОЦЕНТУМ» проведено інтегроване заняття на тему: «Людина – частина природи». Був вибраний складніший, ніж зазвичай, маршрут подорожі. Заняття розпочалося з прокладеної екологічної стежки: село Труханів – скелі Довбуша. Його відвідали адміністрація школи: директор – Буняк Р. В., завуч – Ткач Г. М., а також методисти Сколівського районного відділу освіти:  Корчинська М. В. та Багрич Г.М.

Школярі були поділені на групи: гідрологи, ботаніки, зоологи, ґрунтознавці, мікологи, екологи, натуралісти. Кожна з груп мала мету і завдання, працювала на досягнення якнайкращого результату, самостійно склала правила поводження в природі, які і виконувала.

На старті заняття-подорожі діти самостійно за картою виміряли відстань, яку їм слід було подолати. На промаркованому маршруті були створені зупинки: водні об’єкти, грунти, рослини, тварини, гриби, де кожна з груп змогла реалізувати свої знання і практичні вміння. Кожен природний об’єкт, явище чи процес в подорожі мав інтелектуальне чи практичне застосування.

В процесі заняття використовувалася методика лісової педагогіки та сталого розвитку в дії. Цікавими для них виявилися вправи: «Лісова брама», «Відгадай мене», «Асоціації», «Природний компас», «Так чи ні», «Ланцюжок» та інші. Найазартнішою виявилася вправа, що проводилась вже в околицях скель Довбуша – «Знайди скарби», де школярі з ентузіазмом шукали їх за допомогою компаса і своєрідних підказок.

Велика увага була відведена природоохоронній діяльності. Учні змогли побачити і відчути проблеми довкілля. Ефективною виявилась робота юних екологів, які вздовж маршруту зібрали сміття і розклали у відповідні контейнери.

На лоні природи був проведений захід – інсценізація казки «Колобок», де вихованці, як справжні актори, за допомогою міміки, жестів та рухів відтворювали слова автора.

Для вихованців гуртків та педагогів Мусик А.Я., лісничий Труханівського лісництва при  ДП «Сколівське господарство», надав солодкі подарунки.

Втомленими, але задоволеними та з великою кількістю емоцій і вражень всі повернулися додому.